Motor může být občas zatížen jmenovitým točivým momentem až do 87Hz, a může se využít o 73% více akceleračního výkonu..
Při napájení z Frekvenčního měniče dostaneme zeslabení magnetizačního pole motoru při napájení frekvencí nad 50 Hz.(otáčky se zvyšují ale nezvyšuje se napětí)
PŘÍKLAD:
Motor:
Jmenovitý výkon 4 kW
Jmenovité otáčky 1420 /min
Jmenovité napětí 230/400 V
Pripojení motoru : D / Y
Pokud je stejný motor pripojen do delty, když je napájen z měniče do 400V, s nastavením ...
Jmenovitá frekvence = 87Hz
Jmenovité napětí = 400V
...bude mít motor plné napětí (bez zeslabení pole) pro moment i pole až do 87Hz. Viz bod B u křivky na obrázku níže.
Ztráty v rotoru při jmenovitém točivém momentu a 87Hz bude stejné, jako když motor běží dle jmenovitých údajů (protože magnetický tok ve vzduchové štěrbině je stejný). Odporové ztráty ve statoru se ale ztrojnásobily, protože statorový proud se zvětšíl o odmocninu ze 3. (√ 3)
Volba výkonu Frekvenčního měniče
Motor 4 kW / 50 Hz, delta.
Pměniče > Pmotor x √ 3 = 4 x 1,73 kW = 6,9 kW
Zde byste měli vybrat FM s 7,5 kW jmenovitého výkonu.
Motor 4 kW / 50 Hz, delta.
Pměniče > Pmotor x √ 3 = 4 x 1,73 kW = 6,9 kW
Zde byste měli vybrat FM s 7,5 kW jmenovitého výkonu.
takže:
Jmenovitý výkon 7,5 kW
Jmenovité napětí 0 ... 400 V
Max. Výstupní frekvence 0 ... 100 Hz
Jmenovitý výkon 7,5 kW
Jmenovité napětí 0 ... 400 V
Max. Výstupní frekvence 0 ... 100 Hz
Volba maximální frekvence má velký vliv na vlastnosti zrychlení
PMBE = JM * n2 / 91,2 * tBE
JM Setrvačnź moment motoru(rotoru) v [kgm²]
tBE Čas akcelerace v [s]
PMBE Výkon potřebný k zrychlení ve [W]
Akcelerační výkon stoupá s kvadrátem otáček (způsobeno volbou max. otáček 87 Hz místo 50 Hz)
| |
| |
Dimenzování | Užití |
Motor 4kW , 50 Hz, Y zapojení, Měnič 4 kW | Pro aplikace s konstantním momentem do 50 Hz |
Motor 4kW , 50 Hz, Δ zapojení | Pro aplikaci s konstantnim momentem až do 87 Hz, např. zvedací pohony Zeptejte se výrobce motoru ohledně kontinuálniho provozu (S1, ED 100%) |
没有评论:
发表评论