Lze získat mnoho výhod při aplikacích pro výtahy, při 25% zeslabení pole a 70 Hz maximální frekvence:
- Získáte 40% vyšší uvolňovací a akcelerační moment aniž byste zvýšili náklady na pohonný systém.
- Získáte lepší ekonomické využití úsporou na chladícím ventilátoru pro nucené chlazení motoru nebo
snížení výkonu motoru o jeden typový schod.
- Získáte lepší ekonomické využití úsporou na chladícím ventilátoru pro nucené chlazení motoru nebo
snížení výkonu motoru o jeden typový schod.
Příklad:
Návrh pohonného systému 50Hz
Návrh pohonného systému 50Hz
(fmax = 50 Hz) a 70 Hz (fmax = 70 Hz).
1. Rozsah rychlostí 20-95 otáček na hřídeli převodovky.
2. Točivý moment 150 Mn na ose převodovky.
2. Točivý moment 150 Mn na ose převodovky.
Provozní režimy: kontinuální pohon, ED = 100%
Žádné časové požadavky na zrychlení a zpomalení.
Žádné časové požadavky na zrychlení a zpomalení.
1. | |
Dimenzování systému pro 50Hz | Toto dimenzování se používá v naprosté většině stavby strojů. Při uvádění do chodu se volí druh regulace |
2. | |
Dimenzování systému pro 70Hz | S 70 Hz-dimenzováním a 25% zeslabením pole se zvýší maximální otáčky motoru u 1,5 kW motoru z 1421 otáček za minutu (50 Hz) na 2000 otáček (70Hz). Úprava na požadovanou provozní rychlost od zařízení kompenzovat zvýšením převodového stupně převodovky. Zvýšení převodového stupně nemá vliv na cenu, protože v obou případech se použije dvoustupňová převodovka. |
| |
Srovnání momentu při dimenzování pro 50Hz a 70 Hz | |
Křivka 50 Hz | Křivka 70 Hz | POPIS |
1 | 2 | Běžná povolená momentová charakteristika pro motor s vlastním chlazením (1,5 kW) |
3 | 4 | Běžná povolená momentová charakteristika pro motor s nuceným chlazením (1,5 kW) |
5 | 6 | Maximální točivý moment během 60s pro pohon s 1,5 násobným přetížením a automatickou regulací zátěže |
Shrnutí : 40 % vyšší moment zrychlení
S dimenzováním pro 70 Hz používá motor 1,4x vyšší otáčky. Tím se dosáhne maximálního průběžného výkonu motoru již při 50 Hz a ten bude konstantní do 70 Hz. Točivź moment se od 50 Hz snižuje proporcionálně s výstupní frekvencí měniče. Vyšší otáčky motoru se eliminují vyšším převodovým stupněm. S přizpůsobením otáček stoupne použitelný točivý moment o 40% mezi 0-50 Hz .. tedy mezi 0-68 Hz. Tím získáme 40% vyšší moment bez navýšení nákladů.
40 % vyšší rezerva pro přetížení a uvolňovací moment (pro zrychlení z nuly).
Proporcionálně s vyšším momentem zrychlení se dosáhne i vyššího maximálního momentu. (Křivky 4 a 5) a tím i 40% vyšší uvolňovací moment
40 % vyšší rezerva pro přetížení a uvolňovací moment (pro zrychlení z nuly).
Proporcionálně s vyšším momentem zrychlení se dosáhne i vyššího maximálního momentu. (Křivky 4 a 5) a tím i 40% vyšší uvolňovací moment
O 60 % větší rozsah otáček
1,4 násobné zvýšení otáček přinese i jinou úsporu - není třeba extra ventilátor, motor se uchladí sám. Tím se zmenší potřeba zastavěného prostoru.
Zmenšení výkonu motoru o jednu velikost.
Při tomto navýšení otáček a zeslabení pole lze snížit velikost motoru o jednu velikost. je však třeba si uvědomit vliv akceleračních času na velikost akceleračního momentu. Při zrychleních pod 0,4s nelye snížit velikost moptoru nebo měniče.
Při tomto navýšení otáček a zeslabení pole lze snížit velikost motoru o jednu velikost. je však třeba si uvědomit vliv akceleračních času na velikost akceleračního momentu. Při zrychleních pod 0,4s nelye snížit velikost moptoru nebo měniče.
没有评论:
发表评论